Розробки уроків у початкових класах




Зміст

1. Урок математики в 4 класі

на тему: « Задачі, пов’язані з площею прямокутника ».

2. Урок-ярмарок з математики у 2 класі

 Тема : Повторення таблиць множення числа 2, 3 і ділення на 2. Розв’язування задач.

3. Урок інформатики . 2 клас

Тема уроку : Стій.  Готуйсь - командувати буду!

 

 

 


ЗМІСТ

1. Урок математики в 4 класі на тему: « Задачі, пов’язані з площею прямокутника ».

 

 

Урок математики в 4 класі

на тему: « Задачі, пов’язані з площею прямокутника ».

 

Учителя початкових класів

Кулик Юлії Олександрівни

 

Тема уроку.  Задачі, пов’язані з площею прямокутника.

 

Мета уроку. Удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі на знаходження площі, знаходити одну зі сторін прямокутника за його площею і відомою другою стороною, вправляти у  розв’язуванні задач на знаходження периметра прямокутника; закріплювати обчислювальні навички учнів; дати початкові знання про спортивну гру футбол. Проводити роботу, спрямовану на запобігання змішувань понять «площа» і «периметр»; розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати організованість і дисципліну розумової праці дітей.

 

Обладнання. Таблиці для усної лічби, картки для усної лічби, таблиці умов задач,  

   таблиці  на логічне мислення.

 

Хід уроку

І.      Організація класу.

 

ІІ.     Мотивація навчальної діяльності.

-         Сьогодні на урок ми повинні взяти певні риси характеру. Які саме – давайте прочитаємо.

 

У вага

Р озум

О рганізованість

К мітливість

-         А якими ж повинні  бути учні на уроці? Давайте теж прочитаємо.

 

У важні

Ч емні

Н аполегливі

І нтелектуальні

 

IIІ.     Контроль, корекція і закріплення знань учнів.

  1.  Перевірка домашньої роботи

 

32 720 : 8 = 4 090                   49 023 : 9 = 5 447

Серед записаних чисел знайди числа, які збігаються із відповіддю прикладів 

 

4090              50 447               40 900          5447

 Користуючись результатами інших 2 прикладів , складіть рівняння, де х - невідомий від'ємник

     189 028 – х = 34 002

 

2. Усний рахунок

- Діти, урок буде незвичайний тим, що буде присвячений одній спортивній грі. А якій саме, ви дізнаєтесь, коли обчислите приклади і за кодом розшифруєте слово – назву цієї гри.

124 х 4 = □ О              236 х 2 = □ Ф               151 х 3 = □ Н                202 х 4 = □ Б

247 х 2 = □ У              308 х 2 = □ Т                107 х 4 = □ Е                136 х 5 = □ Л

 

472

494

616

808

496

680

 

 

 

 

 

 

 

-         Отже, сьогодні урок ми присвятимо футболу.

За активну участь на уроці, правильні відповіді  ви будете отримувати футбольні м’ячики. В кінці уроку ми визначимо кращого «гравця».

 

3. Каліграфічна хвилинка

Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати вправно

До роботи я берусь.

А на каліграфічну хвилинку ми запишемо двоцифрове непарне число, яке на 1 більше від найменшого двоцифрового числа.

Яке це число? ( 11 )

Це число ми записуємо недаремно, бо воно також пов’язане із футболом. А хто знає, як воно пов’язане з футболом? ( 1. Команда має 11 гравців.  2. Штрафний удар, який призначено за правопорушення, б’ється з 11 метрів.  )

 

4.  Математичний  диктант

     А скільки команд грає на полі? (2).  Отже, слухаємо перше запитання.

1)     Скільки всього футболістів грає на полі під час гри? (22)

2)     Скільки потрібно пошити футбольних форм, якщо у змаганнях беруть участь 8 команд? (88)

3)     Скільки триває футбольний матч, це число на 10 менше від найменшого трицифрового числа? (90)

4)    Один ряд стадіону може вмістити 200 глядачів. Скільки глядачів поміститься на 4 рядах стадіону? (800)

5)    Футбольний м’яч можна зважити. Це число складається із 4 сот., 5 дес., 3 од. грамів. Яка маса м’яча? 

 

IV.    Опрацювання нового матеріалу.

1.Розвязування задач

Наступний наш етап уроку – розв’язування задач. І зараз ми звернемося до «Книги рекордів Гіннеса». Що це за книга, хто знає? (В цю книгу занесені найбільші рекорди світу)

У 1994 році був записаний рекорд, який установив італієць Крістіан Вьєрі. Він безперервно набивав футбольний м’яч протягом 7 год 5 хв 25с

А  в 1996 році до книги був записаний новий рекорд бразильця Рікардіньо Нереса, який ногами і головою підкидав м’яч, але вже на 12 год 3 хв 6с більше. Отже, протягом якого часу підкидав м’яч Рікардіньо Нерес?

7       год 5 хв 25 с + 12 год 3 хв 6 с

 

2.Розв’язування задач на знаходження Р і S

Прийшов час нашої наступної задачі. Але, щоб обчислити цю задачу, нам необхідно з вами згадати, що таке периметр. (Периметр – це сума довжин всіх сторін).

А що таке площа? Як її знайти? (Потрібно довжину помножити на ширину )

Діти, подивіться на дошку. Перед вами знаходиться стадіон. М повинні знайти  Р і S стадіону, якщо довжина його 80 м, а ширина – 40м.

Р = ( 80 + 40 ) х 2 = 240 м            S = 80 х 40 = 3200 м²  

 

3.Бесіда про історію розвитку футболу

Хто знає, що таке «стадіон»? А в якій країні народився футбол?

Футбол започаткували англійці. З англійської мови слово « футбол» перекладається як фут – нога, бол – м’яч, тобто м’яч для ноги. Раніше у грі брало участь багато людей, близько 100 гравців,  і правил для цієї гри не було. Так як під час таких ігор було багато травмувань,  то в 1313 році заборонили в неї грати. А згодом, в 1663 році,  заборону зняли. Скільки років тривала заборона футболу? Як знайти?

1663 – 1313 = 330 (р)

В 1663 році ввели ще одне нове правило для футболу. Це правило про заборону брати м’яч руками. Це правило триває до цих пір. Скільки ж років триває це правило? Як знайти?

2014 – 1663 = 351 (р)

В 1870 році було введене ще одне правило, за яким визначалася кількість гравців однієї команди. Це 11 футболістів. Визначте, будь ласка, скільки років діє правило про 11 гравців?

2014 – 1870 = 144 (р)

 

4. Знаходження невідомої сторони за  S і відомою стороною

    Футбольне поле складається з 3 частин. Кожна частина має свою площу. Загальна ширина– 50м. Як знайти довжину футбольного поля?

 

 

 

1000 м²

 

 

2000 м²

 

 

1500 м²

 

 

1000 + 2000 + 1500 = 4500 м²         4500 : 50 = 90 м

 

5. На стадіонах є багато бігбордів.  Давайте знайдемо ширину бігборда, якщо його площа 15 м², а довжина – 5м.

 

6. Чи можна за відомим периметром квадрата обчислити його площу? (Так)

 

               S - ?          Р - 200см

 

                                                           

200 : 4 = 50 см – сторона квадрата

 

50 х 50 = 2500 см²

 

 

 

7. Самостійна робота

Р    = 244см

S    = ? см2

 

8. Розвиток логічного мислення                                                  

        Площа 24см2,      площа 16см2        .  Знайдіть площу заштрихованої частини.

 

 

 

V.      Повторення матеріалу та узагальнення  знань учнів.

От ми з вами підійшли до останнього завдання. На дошці записані приклади, ви їх обчислюєте усно, відповіді ви бачите на мячику. Ви підходите до цієї відповіді і зриваєте завдання, яке потрібно буде виконати.

 

22 + 47 = 69                   В якій країні народився футбол?

48 + 23 = 71                   Що означає слово «футбол»?

2500 : 100 = 25              Скільки гравців у футбольній команді?

 

 

VІ.     Підсумок уроку

VІІ.    Домашнє завдання

Обчислити  S і Р своєї кімнати.

 

 

 

 


 

 

Урок-ярмарок з математики у 2 класі

 

Тема : Повторення таблиць множення числа 2, 3 і ділення на 2. Розв’язування задач.

Мета : Працювати над закріпленням вивченого матеріалу; закріплювати вміння розв’язувати задачі; закріплювати правила порядку дій у виразах з дужками і без дужок; розвивати просторові уявлення, логічне мислення; формувати елементи конструкторського мислення і конструкторських умінь; розширювати знання народних традицій; збагачувати словниковий запас.

Обладнання: Кошики з овочами та фруктами, вишивки, предметні малюнки.

 

Хід  уроку

 І. Організаційна частина

Дзвоник всім нам дав наказ:

-До роботи швидше в клас!

Біля парти станем чемно,

Хай мине час недаремно.

Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі,

Ми вітаєм щиро вас!

І запрошуєм ласкаво

На урок у другий клас.

-На який саме урок завітали, ми вам скажемо, коли пограємо в гру, що називається «Кмітливе око».

(Вивісити на аркуші паперу запис, запропонувати розставити літери за висотою та прочитати слово ).

Математика

 

ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.

            -Сьогодні на уроці я хочу, щоб ви:

Не просто слухали, а чули,

Не просто дивилися, а бачили,

Не просто відповідали, а міркували,

Дружно і плідно всі працювали.

            -Сьогодні у нас незвичайний урок. А який саме, ви дізнаєтесь, якщо помандруєте математичною стежиною.

2 · 7 – 8 : 2 · 6 : 2 =9

( Відкривається слово «Ярмарок»)

            Отже , ми потрапили на ярмарок.

            Осінньої пори, коли все добро з садів, городів, полів і лісів було зібрано і звезено у двори, сховано у комори, люди збирались на великий ярмарок, щоб продати надлишок виробленої продукції, обміняти на інший товар і навіть похвалитися вирощеними овочами і фруктами. Чого тільки не було на тих ярмарках!

А ще на ярмарку можна було відпочити й повеселитися, зустрітися з родичами, знайомими, обмінятися думками та секретами.

Тому сьогодні ми хочемо поринути в ту далеку епоху й заглянути на такий ярмарок, що проходив в українських містечках і великих селах.

Увага! Увага! Спішіть_- поспішайте!

Господарі й гості, глядіть, не минайте!

На ярмарок, прошу, гуртом, поодинці!

Чекають на всіх там чудові гостинці!

Мерщій-бо на ярмарок всі поспішайте.

Купуйте, милуйтесь, танцюйте і грайте!

Але ярмарок у нас не звичайний, а математичний. На ярмарку ми повторимо вивчені таблиці множення і ділення, обчислюватимемо вирази, розв’язуватимемо задачі. Ми відвідаємо лотки і виконаємо цікаві математичні завдання. Але для того, щоб зробити покупку на ярмарку, необхідно мати гроші. Які ви знаєте грошові одиниці?

-Грошовими одиницями на уроці будуть ваші знання.

 

ІІІ. Розвиток математичних знань.

 

  1. 1.                   Першим  ми відвідаємо лоток «Поповнення».

Лоточків з яблуками не минайте,

Які до смаку вам, усі збирайте.

Сортів тут багато, усі вони -  різні;

Ось яблука ранні, ось яблука – пізні.

Скуштуйте цю грушу – солодку, духмяну,

У роті, немовби медок, вона тане.

(кожен учень отримує малюнок яблука чи груші і виконує задвання )

І варіант.

  • Хто більше напише прикладів множення  число 2 за одну хвилину.

       ІІ варіант.

  • Хто більше напише прикладів ділення на число 2 за одну хвилину.

            (За правильне  написання всієї таблиці на множення і ділення на число 5 – 2 бали і куплена груша чи яблуко.)

 

  1. 2.                 А тепер ми мандруємо до лотка «Обчислення».

Підійдіть, подивіться  - краса то яка!

Яка то робота, які то узори!

В цих вишивках – пісня  й лани неозорі,

Птахів щебетання, весняні вітання,

Квітковий розмай і калини зітхання!

Беріть, не минайте рушник цей сестрички,

Утріться, й румянець не зійде із личка.

(Вирази прикріплені до рушника)

48 + 20

90 - 60

47 + 15

25 + 36

59 – 31

(За правильне обчислення – 3 бали і куплений рушничок )

 

  1. 3.                 Кругові приклади

 

А ось нам пропонують купити в’язку бубликів.

Для того щоб їх придбати необхідно розв’язати кругові приклади:

3 · 5 + 5          (20 - 10) : 2     5 · 3 + 3          18 : 2 – 6

(За правильна відповідь 1 бал і бублички. )

 

  1. Задачі-вірші.

Ярмарки не бувають без жартів, усмішок.

Пропоную для підвищення настрою задачі-жарти.

Дві лисички, дві сестрички,

Заплели по дві косички,

Скільки разом у лисичок,

Є заплетених косичок?(4

)

Йшли два їжаки.

Несли по три буряки.

А ви їм допоможіть –

Буряки ті полічіть.(6)

 

Змерзли троє поросят,

Зіщулились і тремтять.

Щоб їх відігріти,

Скільки валянок купити?(12)

(За правильну відповідь – 1 бал)

 

ІV.  Розв’язування задач.

 

  1. 1.                 А тепер підходимо до лотка «Задачний».

Дівчата запрошують купити лікарські рослини.

Беріте калину – червоні корали –

Ці кетяги небо і сонце ввібрали.

Напоїть матуся калиновим чаєм –

Недугу ураз, як рукою знімає.

Задача

Посадили 12 беріз, 6лип, а дубів удвічі менше, ніж беріз і лип разом. Скільки дубів посадили?

 

1)                 12+6=18 (д) – беріз і лип разом.

2)                 18:2=9 (д) – дубів посадили.

        Відповідь: 9 дубів.

(за правильну відповідь – 3 бали і куплена калина)

 

  1. 2.                 Лоток «Працьовиті і завзяті».

Ярмарок у нас багатий,

Можете всього придбати:

Буряки, картоплю, моркву,

Дині, гарбузи, капусту –

Тут всього багато й густо!

Отож поспішайте без крику і свар,

Поки не підняли ціни на товар.

 

Розв’язування задач за  скороченим записом.                                                                                                  (На кожній парті – малюнки з овочами. З протилежної сторони – скорочений запис задачі)

Моркви – 3 кг.

Картоплі - ?, у 5 разів більше

( За правильне виконання 5 балів і куплений овоч)

 

  1. 3.                 Лоток «Фантазія».

- Товари на ярмарок везли на возах.

 Подивіться уважно на їх номери: 10, 15, 20, 23, 25, 30, 35, 40.

        - Яке число зайве, чому?

        - Ох і ярмарок, от так ярмарок!

Сюди  йшли не тільки щось купити, а й повеселитися.

 

  1. 4.                 Гра «Ярмаркова жердина»

Жодне свято не обходиться без розваг і забав. Найулюбленішою забавою є ярмаркова жердина – це високий стовп, на вершечку якого знаходиться приз. Хто дістанеться до вершечка математичної жердини – той отримає ось цього півника.( малюнок)

                                   3 · 2 + 10 : 2 – 4 · 3 : 2 · 3

  1. 5.                 Розв’язування нерівностей.

-Усі діти дуже люблять солодощі.

Вам пропонують купити солодких півників. Вони будуть вашими, якщо ви розв’яжете нерівності.

Робота в парах ( на кожній парті – картка з нерівностями)

3 · 2    3 · 4     2 · 5    2 ·7      3 · 4    3 · 3      2 · 8    2 · 6

(За кожну картку – 3 бали і цукерка)

 

  1. 6.                 Робота з геометричним матеріалом.

- На ярмарку можна було придбати живий товар (порося, півень, гусак).

Давайте і ми спробуємо купити гусака.

На партах у вас лежать конверти з геометричними фігурами. Спробуйте з цих фігур скласти гусака. (групова робота).

 

       

 

V. Підсумок уроку.

            Молодці! Ви виконали всі завдання.

На доброму ярмарку ми побували,

Одні продавали, інші – купували,

Співали, сміялись, та й жартували,

А тепер вже й додому час.

-Чи сподобався вам ярмарок?

- Чим сподобався ?

- Які завдання вам сподобалось найбільше виконувати ?

            Наш ярмарок добігає кінця. Ми зробили багато покупок. І це тому, що ви дуже старалися, застосовували свої знання. Молодці!

Я бажаю вам, щоб завжди на ваших столах був достаток, щоб було що продавати, за що купувати.

Щоб родила щедро нива,

Щоб у хаті все, як слід,

Щоб довіку був щасливий

Український славний рід.

 


                                                Урок інформатики . 2 клас

 

Тема уроку : Стій.  Готуйсь - командувати буду!

Мета уроку: навчальна - пригадати, які бувають речення;ознайомити з поняттям команди,формувати вміння складати спонукальні речення і команди;

розвивальна: розвивати алгоритмічне мислення;

виховна:виховувати інтерес до вивчення предмета і поважне ставлення до однокласників.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

                                                 Хід уроку

І. Організаційний етап.

Вітання:

                     Вітання усім,

Хто прийшов на урок!

До плідної праці

Нас кличе дзвінок!

- У комп'ютерному класі все знайоме! Як добре знову опинитися тут,
в очікуванні цікавих уроків, роботи за комп'ютером.

Поруч iз Ганнусею ciв Олесь. Цей хлопчик приїхав з іншого мicтa. У школі, де він навчався раніше, комп'ютерів не було. До початку уроку залишалося кілька хвилин. Ганнуся вирішила розповісти Олесевi, як слід поводити себе у комп'ютерному класі.

"По-перше, не слід приносити з собою зайві речі, їжу, напої, жувальну гумку, - почала розповідати Ганнуся. - По-друге, без дозволу вчителя не можна розпочинати роботу за комп'ютером. Також не треба торкатися різних проводів, тумблерів, розеток, роз'ємів, кнопок i клавіш, з якими тебе не знайомив учитель. По-трете,...".

Продовжити далі Ганнуся не встигла. Пролунав дзвоник, i почався урок. Про що не встигла сказати Ганнуся? Давайте пригадаємо.

  • Не приносити зайві peчi, їжу, напої, жувальну гумку.
  • Не можна без дозволу вчителя розпочинати роботу за комп'ютером.
    • Не треба торкатися проводів, тумблерів, розеток, роз'ємів, кнопок i
      клавіш, з якими не знайомив учитель.
    • Слід поводити себе тихо, не бавитися, не бігати, не вставляти в
      комп'ютер piзнi предмети; не працювати брудними або вологими
      руками.
    • Сидіти слід на відстані не менше 50 см від екрана монітора i спину
      тримати piвнo.(Дод. 1)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Завдання для повторення

Пригадайте, що робить кожний орган чуття

Намалюйте предмети, які можуть нести   інформацію до відповідних органів чуття.(Дод. 2)

Кожний з органів чуття отримує інформацію і передає її до головного мозку. Мозок подає команду, що робити

Визначимо джерело і приймач інформації в кожній ситуації.

1.Біля школи розташований парк. Навесні у парку чути солов’їні пісні. Соловей для солов’їхи  ________  інформації. А солов’їха___            звукової інформації, про те що вона може спокійно висиджувати пташенят.

Діти ,які повертаються додому також сприймають цю інформацію, але для них це пісня без слів.

 

2. На уроці вчитель розповідає дітям про великого українського поета Тараса Григоровича Шевченка. Учитель є ___________інформації, а діти __________інформації. Вася не слухав  вчителя, для нього джерелом інформації були крики із сусіднього футбольного поля.

Наступного дня ,коли його викликали до дошки, Вася мовчав.

 

3. На ганку сидить кішка. Ліза гладить кішку. Лізина рука є ________тактильної інформації, а кішка ___________   цієї інформації.

 

4. Коли Маша прийшла із школи, мама пригостила її смачним пиріжком. Пиріжок був недовго  ________ інформації, а Маша  _________ інформації.

(Дод. 3)

Таким чином людина може бути і джерелом, і приймачем інформації. Джерело може бути одне, а приймачів багато і навпаки .

Звук, колір, світло, запах -  це сигнали, які несуть інформацію.

Кожний з органів чуття отримує інформацію і передає її до головного мозку. Мозок подає команду, що робити

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Продовжіть речення:

!. Речення,у якому йде розповідь про щось, називають…?

Наведіть приклади розповідного речення.

2. Речення у якому є питання, називають ….?

Наведіть приклади питального речення.

3.Які ще речення ви знаєте?

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогоднішній урок інформатики буде присвячено спонукальним реченням. Так це досить несподівано вивчати спонукальні речення на уроці інформатики, але спонукальні речення відіграють  важливу роль у темі, яку ми вивчатимемо протягом наступних чотирьох уроків. Ця тема __ «Алгоритми та виконавці».

V.Вивчення нового матеріалу.

  1. Знайомимося з поняттям команда.

Команда   це чіткий і короткий наказ. Наприклад «Зачини двері». Ця команда тобі зрозуміла, ти можеш легко знею впоратися, тобто ти можеш бути виконавцем цієї команди.

Але є  команди, які не всі можуть зрозуміти.

Наприклад команда «Віра!», яка використовується будівельниками й означає вгору є зрозумілою не всім.

Виконавцем команд може бути той, хто розуміє і може виконати ці команди.

Виконавцями команд можуть бути людина,тварина,комп ютер.

2. Розглянь малюнок, скажи хто може бути виконавцем цих команд?(Дод. 4)

3. Опрацювання підручник

VІ. Усвідомлення набутих знань.

1.З ясування ,які речення можуть бути командою?

Найчастіше люди спілкуються за допомогою мови. Деякі речення можуть бути командою, а деякі ні.

Пригадаємо типи речень.

Команду віддають або записують у вигляді спонукального речення.

Яке з поданих речень є командою?(Дод.5)

2.Перегляд мультфільму

3. Фізкультхвилинка

 

Театралізоване дійство

Є дуже відома задача, точніше історія, за назвою «Вовк, коза і капуста».

 

До класу заходить схвильований Перевізник (селянин, хлопчик-«артист»), за ним вбігають Вовк, Коза і Капуста (діти-«артисти», штовхаються, намагаються схопити один одного. Всі гуртуються навколо Перевізника і затихають.

Перевізник:

-    Це другий клас? (діти ствердно відповідають). Допоможіть мені, будь ласка, в такій справі. Моє господарство треба переправити через річку. Щойно просив поради в третьому класі, не допомогли … такий лемент учинили, заплутали мене зовсім. Та, що там мене ... Вовк мало козу не розідрав, а коза капусту навіки залякала, все хотіла поласувати нею. Одна надія на вас.

Вчитель:

-    Діти, давайте допоможемо Перевізнику. Створимо для нього струмочок і покажемо , які дії потрібно виконати для перевезення його господарства на інший берег. Якщо Перевізник помиляється, тримайте міцно ручки, якщо його дії правильні – піднімайте вгору.

Дійство проходить жваво та весело. (Дод. 6)

4. Практична робота з комп ютерною програмою. Наприклад «Навантажувач».

 Перед тим, як почати працювати, учні повторюють правила техніки безпеки.

5. Релаксація.

 

Гімнастика для очей.

6.Додаткові завдання.

Гра «На уроці фізкультури», «На уроці», «Мама».

Стежу,щоб команди ставилися з повагою до однокласників.

 

VІІ.Підсумок уроку

  1. Що таке команда?
  2. 2.Речення якого типу можуть бути командами?
  3. Чи існують команди, які одні виконавці розуміють а інші ні?

 

 



Обновлен 12 фев 2014. Создан 17 дек 2012



  Комментарии       
Всего 1, последний 4 года назад
наталія 10 ноя 2013 ответить
учитель початкових класів
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником
Яндекс.Метрика